شناسه پست: 8975
بازدید: 485

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی توسط افراد، صنایع، شرکت ها و غیره، همواره رو به گسترش است. این ابزار می تواند در طراحی وب سایت، خلق تصاویر جذاب و غیره، بسیار کمک کننده باشد. فناوری تقلید صدا و یا همان شبیه سازی صوت، یکی از کاربردهای هوش مصنوعی است که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. با ابزار تغییر صدای هوش مصنوعی، میتوان بدون پرداخت هزینه و استخدام صدا پیشگان، تغییر بزرگی در صنعت دوبله ایجاد کرد.

معرفی وب سایت های مختلف هوش مصنوعی برای تغییر صدا

  • هوش مصنوعی برای تقلید صدا سایت ht

این وبسایت از جمله سایت های معتبری است، که امکان تقلید صدا به واسطه هوش مصنوعی را برای افراد تولید کننده محتوا، پادکست و کیب و کارهای مختلف فراهم کرده است. ابزار موجود در وبسایت Play.ht قادر به تشخیص و اعمال سبک صحبت گوینده، لهجه گوینده و به طور کلی تمامی جزئیات در فایل نهایی می باشد. نکته مهم و برجسته در رابطه با استفاده از ابزار این وبسایت، عدم نیاز به نمونه اولیه با کیفیت استودیویی است.

استفاده از Play.ht برای کاربران رایگان است، اما برای دسترسی بیشتر باید پلن های مختلف آن را خریداری کنید.

  • هوش مصنوعی برای تقلید صدا سایت ai

صفحه اصلی وبسایت Voice.ai دارای یک پس زمینه مشکی یا متن سفید است. این وبسایت علاوه بر شبیه سازی صدا، امکانات دیگری نظیر چت کردن، ساخت بازی، استریم و غیره را در اختیار کاربران خود قرار داده است. فرایند تغییر صوت در Voice.ai بسیار ساده است و به صورت تبدیل گفتار به گفتار است. استفاده از Voice.ai برای تمامی افراد رایگان است.

  • Resemble

در صفحه اصلی این وبسایت می توانید آیکون های رنگی مختلف را مشاهده کنید. ابزار Resemble به گونه‌ ای طراحی شده است که به خوبی علائم نگارشی را در صدایی که قصد تغییر آن را دارید، تشخیص می دهد. جهت استفاده از این ابزار، می توانید به طور مستقیم یا مراجعه به بخش ضبط در وبسایت، فایل خود را ارسال کنید. هر چه نمونه صوتی ارسال شده طولانی تر باشد، نتیجه بهتری حاصل می شود.

استفاده از Resemble رایگان است.

  • Listnr

در صفحه نخست این وبسایت، توضیحاتی در رابطه با هوش مصنوعی مشاهده خواهید کرد. Listnr ابزاری از هوش مصنوعی است که شبیه سازی صوت را امکان پذیر ساخته است. صداهای شبیه سازی شده توسط Listnr را میتوان در پروژه های مختلف مانند ویدیوهای یوتیوب، پادکست ها، کتاب های صوتی، مطالب آموزشی الکترونیکی و غیره استفاده کرد.

فرایند تقلید صدا از طریق این وبسایت تنها طی چند ثانیه، انجام می شود. توجه داشته باشید که در صورت عدم خرید پلن، استفاده از آن تنها برای 1000 کلمه در ماه امکان پذیر است.

  • Veritone Voice

اگرچه Veritone سرعت بالایی در شبیه سازی صوت ارائه نمی دهد، اما به دلیل دقت بالا، در فهرست ابزارهای فوق ‌العاده قرار گرفته است. این ابزار به دو صورت تبدیل گفتار به گفتار و متن به گفتار قابل استفاده است.

مزایای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تقلید صدا

استفاده از ابزار هوش مصنوعی تقلید صدا در صورت رعایت موازین اخلاقی و مسئولیت پذیری، بسیار مفید واقع می شود. برخی از مزایای استفاده از ابزار هوش مصنوعی تقلید صدا عبارتند از:

  • عدم نیاز به چندین مرتبه ضبط صدا برای یک متن
  • کمک به ایجاد محتوای مناسب بازاریابی
  • تغییر صدا به لحن دلخواه
  • صرفه جویی در هزینه ها

سخن پایانی مهمترین اصل در استفاده از ابزار هوش مصنوعی تقلید صدا، مسئولیت پذیری است. اگرچه این ابزار کاربردهای گسترده ای دارد، اما استفاده نادرست از آن می تواند موجب بروز مشکلات فراوانی شود. در این مطلب از سایت دیجی فالوور، به معرفی ابزارهای مناسب برای شبیه سازی صدا پرداختیم.