چگونه یک استراتژی توزیع
شناسه پست: 8769
بازدید: 482

چگونه یک استراتژی توزیع > آیا می خواهید بهترین شانس موفقیت را به برند خود بدهید؟ استراتژی توزیع محتوا کلیدی است! در اینجا نحوه ایجاد یک استراتژی توزیع محتوا برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر خود آورده شده است.

اگر در تجارت محتوا هستید، احتمالاً نقش قابل توجه توزیع در موفقیت تیم خود را درک می کنید. به همان اندازه که ایجاد محتوا برای سفر خریدار مهم است، تعیین نحوه دسترسی آن محتوا به مخاطبان شما نیز ضروری است.

این راهنما نحوه توسعه یک استراتژی توزیع محتوا و اینکه چگونه درک مخاطبان شما کلید یک استراتژی توزیع موثر است را تشریح می کند. اما ابتدا اجازه دهید به اصول اولیه بپردازیم. 

استراتژی توزیع محتوا چیست؟

توزیع محتوا زمانی اتفاق می‌افتد که محتوا را از طریق کانال‌های بازاریابی مختلف مانند ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی  منتشر می‌کنید، به اشتراک می‌گذارید و تبلیغ می‌کنید .

به این معنا، یک استراتژی توزیع محتوا از تمام برنامه ریزی ها و آماده سازی ها برای اطمینان از موفقیت فعالیت های توزیع محتوا ناشی می شود. این شامل تعیین اهداف توزیع محتوای شما و نحوه برنامه ریزی شما برای دستیابی به آنها با استفاده از کانال های توزیع موجود است. 

مزایای استراتژی توزیع محتوا چیست؟

استراتژی توزیع محتوا برای تیم های محتوا سودمند است زیرا:

  • این اهداف و معیارهایی را تعیین می کند که می توانید از آنها برای اندازه گیری عملکرد فعالیت های توزیع محتوای خود استفاده کنید. اهداف به تمرکز تیم شما کمک می‌کنند و معیارها به شما امکان می‌دهند تا ببینید بازاریابی محتوای شما چقدر فراتر از انتشار محتوا در کانال‌های مختلف است.
  • با اطمینان از اینکه در مقابل افراد مناسب ظاهر می شود، تأثیر محتوای شما را افزایش می دهد. 

چگونه یک استراتژی توزیع محتوا موثر ایجاد کنیم

در حالی که اصول اولیه در راه نیست، بیایید به مراحلی بپردازیم که باید برای توسعه یک استراتژی توزیع محتوا موثر بردارید.

یک هدف توزیع محتوا تعیین کنید

توزیع محتوا به این معنی نیست که محتوای شما را در معرض دید اکثر مردم قرار دهید، بلکه به این معناست که آن را در مقابل افراد مناسب قرار دهید. به همین دلیل است که باید در استراتژی توزیع محتوای خود یک هدف تعیین کنید.

کلید یک هدف عالی توزیع محتوا، هوشمند کردن آن است: خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان. علاوه بر این، شما همچنین باید معیارهایی داشته باشید که بتوانید از آنها برای اندازه گیری پیشرفت در جهت دستیابی به اهداف توزیع خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر یکی از اهداف شما افزایش ترافیک به وب سایت شما است، می توانید از تعداد بازدیدهای صفحه منحصر به فردی که از هر کانال بازاریابی دریافت می کنید به عنوان معیاری برای اندازه گیری آن هدف استفاده کنید. 

کانال های ترجیحی مخاطبان خود را شناسایی کنید

همه کانال ها به مخاطب هدف شما نمی رسند. به همین دلیل ضروری است که بدانید مخاطبان شما کجا محتوا را مصرف می کنند و تحقیقات انجام می دهند . شناسایی کانال های ترجیحی مخاطبان هنگام ایجاد یک استراتژی توزیع محتوا بسیار مهم است.

در اینجا پنج نکته برای ملاقات با مخاطبان خود در جایی که هستند آورده شده است:

1. خریدار پرسونا

ابتدا از پرسونای خریدار استفاده کنید. پرسونای خریدار بازنمایی نیمه تخیلی از مشتری ایده آل شما بر اساس تحقیقات بازار و داده های واقعی است. آنها یکی از عناصر اصلی ایجاد یک استراتژی بازاریابی ورودی موثر هستند زیرا محتوا و پیام شما را اطلاع رسانی می کنند. شخصیت های خریدار اغلب شامل جمعیت شناسی، الگوهای رفتاری، انگیزه ها، چالش ها و اهداف هستند. آنها حتی می توانند مشخص کنند که مشتریان بالقوه شما کجا محتوا را مصرف می کنند یا تحقیق انجام می دهند.

در اینجا نمونه‌ای از شخصیت خریدار است که HUCACE، ارائه‌دهنده جهانی راه‌حل‌های استخدام پیش از استخدام، ایجاد کرد: مدیریت منابع انسانی تینا.

با درک نحوه تعامل او با آنها، HUCACE می تواند یک برنامه اقدام در کانال های توزیع محتوا ایجاد کند که در طول قیف فروش به تینا پاسخ می دهد. به عنوان مثال، از آنجایی که تینا به صورت آنلاین درباره اطلاعات تحقیق می کند و با همکارانش چت می کند تا بهترین شیوه ها را کشف کند، HUCACE می تواند محتوای وبلاگی با کیفیت بالا ایجاد کند که با علایق او مطابقت داشته باشد تا او را با نام تجاری خود درگیر کند. 

به طور مشابه، تینا وقتی نزدیک به خرید است، مارک های معتبر را ترجیح می دهد. این بدان معناست که او می تواند تحت تأثیر اثبات اجتماعی در مراحل بعدی قیف قرار گیرد، بنابراین HUCACE باید به این فکر کند که چگونه می توانند از توصیفات، رسانه های اجتماعی و برنامه های ارجاع برای ترغیب تینا به تبدیل استفاده کنند.

اتکا به پرسونای خریدار محل بسیار خوبی برای شروع در هنگام جستجوی اطلاعات در مورد رفتارهای آنلاین مخاطبان هدف است. با بررسی این صفحه، نحوه ایجاد شخصیت خریدار را بیاموزید .

2. تحقیقات آنلاین

همچنین باید تحقیقات آنلاین انجام دهید. شما می توانید اطلاعات رایگان زیادی را به صورت آنلاین در مورد عادات محتوایی خریدار خود پیدا کنید، به خصوص از شرکت های بازاریابی و فناوری. هر سال، HubSpot با Litmus و Wistia همکاری می‌کند تا گزارشی از « وضعیت بازاریابی » منتشر کند که به بازاریابان کمک می‌کند استراتژی‌های خود را اولویت‌بندی کنند و از اهداف خود بهتر عمل کنند.

این گزارش داده‌های بیش از 1200 بازاریاب جهانی را جمع‌آوری می‌کند و شامل بینش‌ها و پیش‌بینی‌هایی از رهبران فکری صنعت است.

یکی دیگر از شرکت‌هایی که می‌توانید برای یافتن بینش‌های بازاریابی جامع به آن تکیه کنید، موسسه بازاریابی محتوا است. گزارش‌هایی مانند این گزارش سالانه بازاریابی محتوای B2B را خواهید یافت که داده‌ها و بینش‌هایی درباره ایجاد و توزیع محتوا به اشتراک می‌گذارد. 

3. بازخورد مخاطب

جمع آوری بازخورد از مخاطبان فعلی شما یکی دیگر از گزینه های مفید است. می‌توانید به روش‌های مختلفی بازخورد جمع‌آوری کنید، مانند ارسال نظرسنجی آنلاین، انجام مصاحبه‌های انفرادی، راه‌اندازی نظرسنجی در رسانه‌های اجتماعی یا اجرای گروه‌های متمرکز.

نظرسنجی‌های آنلاین و نظرسنجی‌های رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که بینش سریعی درباره موضوعات خاص جمع‌آوری کنید. آنها همچنین شما را قادر می سازند تا بدون زمان و تلاش قابل توجهی به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. هشدار منصفانه: نظرسنجی ها گاهی اوقات می توانند پاسخ ها را بر اساس نحوه پرسیدن یک سؤال یا گزینه های پاسخ ارائه شده، تغییر دهند.

انجام مصاحبه های انفرادی بیشتر از نظرسنجی ها یا نظرسنجی ها وقت گیر است، اما به شما امکان می دهد جزئیات عمیق تری را جمع آوری کنید. به عنوان مثال، می توانید سؤالات روشنگری بپرسید یا از مصاحبه شونده خود بخواهید تا در مورد پاسخ های خود توضیح بیشتری بدهد. مصاحبه های یک به یک برای جمع آوری بینش های کیفی که دیدگاه های عمیق تری ارائه می دهند عالی هستند.

گروه های کانونی مشابه مصاحبه های یک به یک هستند، اما افراد بیشتری را شامل می شوند. آنها به شما اجازه می دهند تا از طریق یک بحث گروهی بازخورد کیفی جمع آوری کنید. با این حال، گروه‌های تمرکز می‌توانند باعث «تفکر گروهی» شوند – زمانی که همه پشت یک ایده جمع می‌شوند تا از تعارض پیش بروند یا از آن اجتناب کنند. جمع آوری بازخورد دقیق تماماً در مورد پرسیدن سؤالات باز برای به حداقل رساندن آن است.