شناسه پست: 8907
بازدید: 502

این روزها با رشد هر چه بیشتر اینترنت و پیشرفت شبکه های اجتماعی افراد گرایش زیادی به وقت گذرانی در این پلتفرم ها دارند. و ساعات زیادی از زمان خود را در فضای مجازی می گذرانند. پلتفرم های مختلفی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و… وجود دارند که افراد در این فضاها فعال هستند.یکی از شبکه های اجتماعی قدرتمند اینستاگرام می باشد که افراد به طرق های مختلف فعال و به تولید محتوا می پردازند. و بسیاری از افراد هم از طریق اینستاگرام کسب درامد می کنند و به زندگی مطلبوبی از نظر مالی رسیده اند، به لطف این شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام.

با رشد اینستاگرام شغل های جدیدی روی کار آمدند وخیلی از مشاغل به روز شدند ودر این پلتفرم کسب درآمد می کنند. که یکی از این شغل های جذاب و پر درآمد بلاگری می باشد. شاید شما هم به این فکر افتاده باشید که بخواهید بلاگر شوید ولی نمی دانید از کجا باید شروع کنید.
اول باید بدانیم بلاگر کیست؟ بلاگر کسی است که در زمینه خاصی حرفی برای گفتن دارد، بلاگر ها اغلب افرادی هستند که ارتباط خیلی خوبی با مردم دارند و خیلی سریع می توانند روی دیگران تاثیرگذار باشند، آنها به واسطه دانشی که دارند می توانند دیگران را برای انتخاب های گوناگون متقاعد کنند، یک بلاگر کسی است که محتوا تولید میکند یا به اصطلاح بلاگ می کند… این تولید محتوا در راستای هدفی است که بلاگر دنبال می کند. (پس هر بلاگر یک هدفی دارد و در یک زمینه خاص فعالیت می کند.)

چرا بلاگر شوم؟ چگونه بلاگر شوم؟

ایده های پولساز برای بلاگرها

شاید رفاه مالی و درآمد بالا یکی از دلایل قوی برای بلاگر شدن باشد. بلاگرها درآمدهای بالایی دارند. آنقدر بالا که شاید حاذق‌ترین پزشکان و مهندسان هم از درآمد بالای آنها تعجب کنند. در کنار رفاه مالی شما با این شغل دیده می شوید و مانند بازیگران و سایر هنرمندان معروف می شوید.
افرادی که تمایل دارند بلاگر شوند باید در درجه اول باید با دنیای بلاگرها آشنا شوند و ببینند که آنها چه مسیرهایی را رفته اند و چه کارههایی انجام داده اند تا شما هم بتوانید از آنها الگو برداری کنید.علایق خود را مشخص کنید و به این نتیجه برسید که به چه چیزی علاقه دارید و دوست دارید در کدام حوزه فعال باشید و همچنین با اینستاگرام و الگوریتم های آن آشنا شوید تا بتوانید پست های جذاب تولید کنید، فراموش نکنید تولید محتوا در اینستاگرام حیاتی ترین بخش کار بلاگر محسوب می شود. نکته مهم در این بخش تیپ شخصیتی می باشد، یعنی افرادی که قصد بلاگر شدن دارند باید بتوانند مهارت های شخصیتی خود را افزایش دهند و بهبود ببخشند: مثل همدلی کردن یا نحوه ارتباط گرفتن با افراد مختلف. زیرا اگر نتوانند با افراد به خوبی ارتباط برقرار کنند نمی توانند کسی را سمت خود جذب کنند.

مطمننا بلاگری یکی از شغل های پر درآمدی است که قبلا آرزویش را داشتید و می توانید با این شغل به زندگی رویای خود برسید اما فراموش نکنید در این شغل رقیب های زیادی هم دارید پس باید متفاوت تر از بقیه فعالیت کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید.
دنیای امروزی دنیایی است که هرچه ایده ها و کارهای جدیدتری به بازار عرضه شود افراد سمت آنها می روند و از ایده های نو استقبال می کنند. بلاگرها هم برای اینکه از قافله عقب نمانند و بتوانند خودشان را با این فضا وفق دهند باید آپدیت شوند وگرنه جا می مانند. برای اینکه بتوانند در این مارکت بمانند باید متفاوت عمل کنند تا افراد آنها راترجیح دهند. چند نمونه از ایده هایی که می توانید از طریق آنها بلاگر شوید و کسب درامد کنید در قسمت زیر آورده شده است.

فود بلاگر: یکی از خوشمزه ترین نوع بلاگری فود بلاگر می باشد. فود بلاگر یا بلاگر غذا کسی هست که در مورد غذاها و رستوران ها و هر آنچه مرتبط با غذا هست مینویسد و حرف میزند. فود بلاگرها دسته بندی های مختلفی برای انجام کارها دارند. عده ای فقط به رستوران ها سر میزنند و راجع به آنها نقد می کنند. یک عده اهل معرفی کیک و شیرینی هستند. یک سری غذاهای بین المللی معرفی میکنند. عده ای دیگر همه اینها رو طبخ می کنند و معرفی میکنند. بعضی ها کافه ها را معرفی می کنند. بعضی ها هم همراه سفرهای توریستی غذاهای محلی را معرفی می کنند. و کلی دسته بندی دیگر وجود دارد که می توانند به آن بپردازند.

سفربلاگر: هیجانی ترین نوع بلاگری از نوع سفر می باشد. می توانید به جاهای مختلف بروید از دیدن مناظر طبیعی و توریستی لذت ببرید و هم برای افراد مختلف به اشتراک بگذارید تا آنها هم از طریق شما با مکان های جدید آشنا شوند و لذت ببرند. سفر بلاگر از تجربیات سفرش می‌نویسد، با دیگران به اشتراک می‌گذارد و از این طریق کسب درآمد می‌کند و دنیا را زیر پا می‌گذارد.
اینکه فردی سفر کند و بتواند تجربیات سفر خود را بنویسد به این معنی نیست که می تواند بلاگر سفر شود! در حقیقت بلاگرهای سفر بسیار زیاد هستند ولی نگران تعداد وبلاگ های موجود نباشید، بلکه بدنبال کیفیت کار و کسب تجربیات بلاگرهای موجود باشید.

طنز بلاگر: این روزها افراد از دیدن و شنیدن محتواهای خنده دار لذت می برند، زیرا خندیدن و شاد بودن نیاز روح افراد است. این بلاگرها مهارت طنز پردازی و شوخی بالایی دارند، نکته جالب این است که اکثر کسب و کار ها در زمینه های مختلف، بلاگر های طنز را برای تبلیغاتشون انتخا ب می کنند، چون فالوور هایشان عموم مردم هستند پس کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند طرفداران زیادی پیدا می کنند.

فیتنس بلاگر: فیتنس بلاگر به بلاگر های ورزشی که امروزه در اینستاگرام به نام هایی مانند فیتنس بلاگر و اسپرت بلاگر هم شناخته می شوند، گفته می شود. در دنیای امروزی افراد به دنبال ظاهر هستند و در این بین افرادی هستند که برای سلامتی خود به ورزش و تناسب اندام اهمیت می دهند. بسیاری از بلاگر های ورزشی در پست هایشان سعی می کنند حرکات ورزشی و نرمشی راحت را که مخاطبان می توانند در خانه هم انجام دهند، آموزش دهند. این پست ها با استقبال زیادی از سوی مخاطبان (به خصوص در دو سال اخیر که مردم به دلیل کرونا بیش تر وقتشان را در خانه هستند) مواجه شد. تقریبا تمامی بلاگر های ورزشی در خارج از اینستاگرام مربی ورزشی و بدنسازی هستند. پیج اینستاگرام آن ها به عنوان راهی برای معرفی شدن به مخاطبان است. با این کار آن ها می توانند شاگردان بیش تری را از طریق اینستاگرام به دست آورند و به آموزش های مجازی و باشگاهی آن ها اقدام نمایند.

بلاگر آموزش هنرهای خانگی: این روزها افراد در زمینه های مختلف فعالیت می کنند و شغل هایی وجود دارد که اصلا یا کمتر دیده می شود. زنانی که ایده بلاگری به سر دارند و مصمم هستند از طریق کارهای دستی و خانگی کسب درآمد کنند، می توانند در این حوزه فعالیت کنند. شما نیز می توانید به عنوان بلاگر در این زمینه فعالیت کنید و مشاغل خانگی را حمایت کنید. مثل: آموزش هایی نظیر عروسک سازی، چرم دوزی، رزین و …

بلاگر لایف استایل: خیلی از بلاگرهایی که در حال حاضر فعال هستند در این حوزه فعالیت می کنند. از زندگی خودشان ، نحوه ی آشنایی با همسر گرفته تا چیدمان مبل در منزل، را به اشتراک می گذارند و از کاربران خود نظرخواهی می کنند تا کاربران در پیج ماندگار شوند.
زمینه فعالیت این گونه افراد به شکلی است که رمز و راز های موفقیت در کسب و کار و زندگی را به صورت آموزش در پیج های خود در اختیار کاربران قرار می دهند و یا سبک زندگی خود مانند سبک لباس و یا فعالیت های روزمره خود را برای کاربران به نمایش می گذارند و از این طریق علاوه بر درامد زیادی که دارند باعث شده تا به شهرت خوبی هم در فضای مجازی برسند. بلاگر های لایف استایل معمولا در زمینه های مختلفی فعالیت دارند به طور مثال عده ای از این بلاگر ها فقط بر روی مسائل زندگی تمرکز دارند و برخی دیگر نیز به روی مسائلی هم چون کسب و کار و این که چگونه در حرفه خود به موفقیت برسیم آموزش هایی به کاربران خود ارائه می دهند.